|
|
|
Flera har hört av sig med frågor om reservdelar och hur man får tag i reparationsbeskrivningar. Själv är jag ingen hejare på att meka med moppen så här kommer lite tips på var du kan söka
Visste du att BIILTEMA har en del MC-prylar, inte särskild mycket, men bl.a har de ett passande batteri till mycket lägre pris än normalt.
12V 20Ah 206x91x164mm (art.nr 80-52012) 349:-
levereras torrladdade. Batterisyra tillkommer 1lit 20:-
de har även Haynes Reparationshandbok för XV750,XV920,TR1 81-85 (art.nr 73-5106) 198:-
samt ett passande MC-kapell (art.nr 82-1304) 198:-
BILTEMAS ordertelefon: 013-130000 eller epost
postförsk: 25:- samt exp.avg: 59:- tillkommer
(ur katalog nr 101, vår&sommar 1999 )
Vissa reservdelar kan man köpa från Tyskland där intresset för TR1 är ganska stort. Kolla in den här sidan för mer info. Du kan också nå många internationella TR1 intresserade på den här diskussionssajten
Du kan även få tag i vissa delar till TR1 från MC-skrotar. Men utbudet är inte stort. Startmotorer och kammar brukar vara svåra att få tag på liksom blinkers o.dyl En skrot som finns på nätet är Spinnin' Wheel
Nya delar hittar du t.ex i Touringbutiken där en del delar, men långt i från alla, finns. T.ex utbytesdämpare, både med 'orginalljud' och custompipor från Laser (two sides). Vill du ha lite häftigare ljud finns dragpipes hos Raask (one side, kräver att bakre grenröret kapas), där kan du även hitta nya bakflyttade fotpinnsatser.
Kolla även med medlemmarna i Svenska TR1-klubben, flera ligger med en del reservdelar på lager. Anmäl dig intresserad till Tomas Pettersson, så skickar han en medlemslista till dig. Han har dessutom en massa tips på hur man kan skrämma upp hojen med lite mer hästar.
|
|
|
|
Här tänker jag samla lite kända problem med TR1.an så som förgasarsmällar, startmotorer, reservdelar etc, men också möjligheter såsom lättare fix och trimmning.
Har du synpunkter vad du vill ska stå här, har egna negativa erfarenheter eller små tips för att förhöja körglädjen. Skicka ett mejl
|
|
|